אפטר אפקטס – אפקטים מהסרטים
אחד הדברים שהופכים את אפטר אפקטס לתוכנה כל כך אינסופית הוא מנוע האפקטים שלה. אפשר לייצר מאות מניפולציות שונות לכל שכבה באמצעות אפקט אחד או מספר אפקטים- וגם את זה אפשר להנפיש.
“השם של האפקט לא
מייצג את כל היכולות שלו” – ברגע שמבינים את זה, אפשר להוציא מהאפקטים אפילו יותר.
ולראיה מובאות כאן 4 דוגמאות
אותן אפשר להוריד בקישור בתחתית העמוד.Lightning Advanced
אפקט הברק החביב של התוכנה, מספק ב-0 עבודה
ברק שנראה טוב מאוד. משחק קטן עם ה-Conductivity State, והוא אפילו משתנה כמו ברק אמיתי.
ברגע שמבינים שהצורה של הברק דומה לצורות אחרות בטבע, פתאום
מבינים שעם מעט משחק אפשר להגיע לצורה של עצים, צמחים, נימים ואפילו סדקים- בעצם, כל דבר שצומח ומסתעף.
בדוגמה
ניתן לראות כי הצבע של הברק שונה לשחור ומשחק עם אפשרות Decay גם גורמת לסדק לצמוח.
Cell Pattern
אפקט התאים יכול לתת לנו מספר תבניות אשר
מייצרות טקסטורה אורגנית המשתנה לאורך זמן באמצעות Evolution.
במידה ונהפוך את
הצבעים באמצעות האפשרות Invert נקבל משהו שנראה כמו קרקעית של בריכה/ים, וזאת באמצעות מעט גיוון עם Curves וטיפה
עיוות עם Turbulent displace.
CC Cylinder
אפקט
זה מייצר צילינדר על השכבה ומקמר את הטקסטורה בהתאם. מה שעוד מיוחד באפקט זה הוא שהאפקט לחלוטין מגיב למצלמה וכך
ניתן לצפות בו מזוויות שונות.
במידה וניכנס לתוכו עם
המצלמה (או לחילופין נסובב את הצילינדר) נקבל מנהרה, אשר את הטקסטורה שלה ניתן לקבל מ-Fractal Noise. במידה וגם
“נסיע” את האפקט באמצעות Offset Turbulence, נקבל תנועה במנהרה אינסופית.
CC Ball
Action
אפקט זה מייצר אינספור כדורים, אותם ניתן לפזר ולבלגן בקומפוזיציה. אפקט מאוד חביב כשרוצים לקחת שכבה
ולעשות לה מניפולציות על בסיס הכדורים. בנוסף לכך, האפקט גם מודע למיקום המצלמה ומשתנה באופן תלת-מימדי, בהתאם
לזווית הצפיה.
במידה ונייצר אנימציה של כמה אלמנטים
פשוטים בקומפוזיציה, ניתן להחיל את האפקט באופן שיגרום להם להראות כמו מסך לד בחנויות לתיקון מכשירים סלולריים. הסוד
הוא להקטין את ערך Ball Size לחצי מגודלו המקורי. וכמובן מעט Glow מעולם לא הזיק.