למה מעצבים חייבים להשתמש בChatGPT-?
אנחנו בעיצומה של מהפכה, מעידן של מידע שמושג באמצעות מנועי חיפוש למידע שמתקבל על ידי מנגנון של בינה מלאכותית. תחום הבינה המלאכותית (AI) צומח במהירות, כמה במהירות? ChatGPT הגיע ל-100 מיליון משתמשים תוך חודשיים, טיק טוק הצליח לעשות זאת רק ב-9 וחצי חודשים ואינסטגרם תוך שנתיים וחצי! למעשה, תוך כדי שאתם קוראים שורות אלו
צצים עוד ועוד כלים בתחום.
צצים עוד ועוד כלים בתחום.
כדי לא להישאר מאחור, חשוב ללמוד איך לשלב את הבינה המלאכותית בתהליכי העיצוב בצורה יעילה וליצור עיצובים חדשניים ויעילים יותר. בינה מלאכותית יכולה לספק תובנות והמלצות שיכולות לשפר את העיצוב והפונקציונליות של המוצר, לייצר תמונה מתיאור מילולי בלבד ועוד פעולות רבות אחרות.
סביר להניח שאתם מכירים את החשיבות של עיצוב ואפיון חווית משתמש וכיצד הוא יכול לתרום להצלחתו של מוצר. בעולם של היום, בינה מלאכותית משחקת תפקיד חשוב יותר בעיצוב חוויות משתמש. ChatGPT היא דוגמה מצוינת לאופן שבו ניתן לרתום כלי AI ליצירת מוצרים טובים יותר.
ChatGPT הוא מודל שפה שעבר הכשרה כדי להבין וליצור טקסט דמוי אדם. זה אומר שהוא יכול לנהל שיחות ולענות על שאלות בצורה דומה לאופן שבו בני אדם מתקשרים. הוא הושק לראשונה לקראת סוף 2022 על ידי חברת openui ולאחרונה הוטמע במנוע החיפוש של בינג בגרסתו החדשה והמדייקת יותר, כך שניתן להשתמש בו באופן ישיר דרך האתר ובנוסף דרך מנוע החיפוש של בינג.
ניתן לחשוב על בינה מלאכותית כעוזרת אישית שיכולה לעזור לכם במגוון משימות. בדיוק כפי שעוזרת אנושית יכולה לעזור לנו להישאר מאורגנים ויצרניים. במקום לפנות לגוגל ולקבל מגוון קישורים אליהם צריך להיכנס ולברור מהם מידע, ChatGPT יספק לכם מידע באופן ישיר ומדויק וגם מנוסח באופן שביקשתם.
לדוגמה, נניח שאתם צריכים לעצב לוגו למסעדה, אתם מתקשים להעלות רעיונות שתופסים את מהות המותג של המסעדה. ניתן לשאול את ChatGPT שאלות כמו "מהם מספר נושאים ויזואליים נפוצים הקשורים לאוכל ולסעודה?" או "אילו צבעים וצורות משמשים לעתים קרובות בלוגו של מסעדות?" לאחר מכן, ChatGPT יוכל לספק לכם מגוון תגובות, החל מתמונות פופולריות הקשורות לאוכל כמו כלי הגשה ועד ללוחות צבעים המעוררים תחושות של רעב או התרגשות.
דוגמה נוספת היא עיצוב על אפליקציה חדשה שמאפשרת להזמין אוכל ממסעדות מקומיות. ייתכן שתפנו אל ChatGPT כדי לשפר את ממשק המשתמש ולהפוך אותו לידידותי ונגיש יותר עבור המשתמשים. ניתן לשאול שאלות כמו "מה הן נקודות הכאב הנפוצות שיש למשתמשים כשהם מזמינים אוכל באינטרנט?" או "באילו אלמנטים עיצוביים אני יכולה להשתמש כדי להפוך את תהליך ההזמנה ליעיל יותר?" ChatGPT יכול לספק מגוון תובנות, מתסכולים נפוצים של משתמשים כגון זמני המתנה ארוכים, ועד לטיפים עיצוביים כגון שימוש בגרפיקה ברורה ופשוטה כדי להדריך את המשתמשים בתהליך ההזמנה.
ChatGPT יוכל לספק מידע שיכול לעזור לכם לקבל החלטות מונחות נתונים לגבי איך לשפר את המוצר שלכם. כל זאת על ידי מתן תובנות לגבי התנהגות המשתמש, לעזור לנו לייצר תמונה מדויקת יותר בתוכנת בינה מלאכותית מבוססת תמונה, או לקבל הסבר על מושג באופן ברור.
- לדוגמה שאלתי את ChatGPT מה זה API וביקשתי ממנו שיסביר לי באופן שאני, כמעצבת מוצר אבין, התשובה לפניכם:
אחד הדברים המדהימים ביותר ב-ChatGPT הוא הפוטנציאל שלו להשתפר עם הזמן. ככל שיותר נתונים מוזנים למודלים מסוגו, הוא יהיה טוב יותר בניבוי התנהגות משתמשים ובמתן תובנות שימושיות למעצבים.
אבל עדיין לא הכל מושלם, ChatGPT לא מספק מידע מדויק לגבי נושאים פחות פופולריים והוא עדיין לא עובד בעברית בצורה חלקה ומדויקת כמו שהוא עובד באנגלית.
לסיכום, ChatGPT מציע למעצבים סט כלים עוצמתי להפליא לשיפור חוויות המשתמש. על ידי מתן תובנות והמלצות בזמן אמת, טכנולוגיות כזאת יכולה לעזור למעצבים ליצור מוצרים אינטואיטיביים, ידידותיים למשתמש ויעילים יותר וכל זה בחינם.
אז למה שלא תנסו את ChatGPT ותראה איך הם יכולים לעזור לכם ליצור מוצרים טובים יותר?
* אם הגעתם עד כאן, אגלה לכם שרוב המאמר שקראתם עכשיו נכתב על ידי ChatGPT. והתמונה שאתם רואים נוצרה על ידי תוכנת בינה מלאכותית מבוססת תמונה.
ג'ניה אטין, מעצבת מוצר וראש תחום ux/ui במנטור
באותו נושא
-
נכתב ע"י מיכל וינס
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י מיכל וינס