exm menu

 

exm menu

 

סדר וניקיון באפטר אפקטס

לירן טביב | 27.03.2018

לקראת הפסח רובנו עסוקים בסידור וניקוי קדחתני של הבית. בסיום העבודות אנו מרוויחים בית נקי ומסודר יותר לחג. למשימה זאת אנו נעזרים בכל מיני כלים ועזרים כמו מטאטא, מגב, מגוון מטליות ועוד. אפטר אפקטס מציעה כלים שתפקידם לסדר ולנקות את התוכנה וסביבת העבודה שבה. באופן זה, בסיום התהליך העבודה בתוכנה נעימה וחלקה יותר. לכבוד חג הפסח, ריכזתי עבורכם מספר כלים פשוטים, שמטרתם לזרז את העבודה בתוכנה ובייחוד להקל עליכם בעבודה היומיומית.

 

כלים לסדר:

  • שכבה ביישנית- שכבה ביישנית עוזרת לנקות מציר הזמן (Timeline) את השכבות המיותרות לפרק זה של
    העבודה, מבלי למחוק אותן. שכבות מיותרות יכולות להיות שכבות סטטיות, כאלה שהסתיימה העבודה עליהן, או אפילו שכבות
    שנמצאות בין שתי שכבות שכרגע בטיפול. להפעלת השכבה הביישנית יש להדליק את כפתור השכבה המתאים וגם את כפתור
    הקומפוזיציה כפי שניתן לראות בצילום המסך.

    Shy

  • עבודה בתיקיות- נשמע אולי בסיסי, אבל חלון פרוייקט שאינו מסודר מספיק יכול לסרבל את העבודה,
    בעיקר במשימות איתור חומרי גלם, או קומפוזיציות בכל שלבי הפרוייקט, אך במיוחד בשלב התיקונים. שדה החיפוש יכול
    "לכבות שריפות" מתי שצריך, אך גישה נוחה אל האלמנטים הרלוונטיים לשלבי הפרוייקט יכולה לחסוך זמן רב של עבודה.
    ממליץ בכל שעת עבודה להשקיע שתי דקות לסידור הפרוייקט. אחד השלבים הראשונים בסידור הוא שימוש בתיקיות הפרוייקט
    הממוקמות בחלקו התחתון של החלון.

    Before
    After

  • תוויות (Labels)- ריבוי שכבות בציר הזמן (Timeline) הוא דבר שלפעמים אי אפשר להתחמק ממנו. עצם העובדה שלשכבה באפטר אפקטס אין צלמית
    המציגה את תוכנה מקשה על ההתנהלות עם מספר רב של שכבות וזאת גם אם מקפידים לתייג שכבות בשמות. תוויות צבע
    מסייעות בנושא זה בשני אופנים, האחד- בידול שכבות על פי צבע התווית שנקבע להן והשני הוא בחירת כל השכבות
    המשוייכות לאותה תווית.

    את שני אלה ניתן לפגוש בלחיצה על ריבוע הצבע המופיע משמאל לשם השכבה. אז בואו
    נכניס קצת צבע לציר הזמן!

    Labels

    כלים לנקיון

  • Purge (טיהור)- אחד המשאבים העיקריים שאפטר אפקסט צורכת מן המחשב הוא
    זיכרון העבודה (RAM). בין אם המחשב בזיכרון עבודה מצומצם, או נרחב, רצוי מדי פעם לטהר את
    הזיכרון לגישה מהירה בו משתמשת התוכנה וזאת בכדי למלא אותו במידע עדכני ולנצל את משאבי הזיכרון להם התוכנה זקוקה
    באופן יעיל יותר בפרק הנוכחי של העבודה. טיהור הזיכרון עשוי אף לפתור בעיות שמקורן במחסור בזיכרון שעשוי להתבטא
    בהאטה במהירות חישוב והודעות שגיאה. לטיהור הזיכרון ניתן להשתמש בקבוצת פקודות הריקון הסמינות מתפריט Edit->Purge. כל פקודה אחראית על טיהור חלק אחר הגוזל שטח בזיכרון: טיהור כל
    הזיכרון וזיכרון המטמון שנשמר על הדיסק (All Memory & Disk Cache), כל הזיכרון
    (All Memory), פקודות ביטול (Undo), זיכרון מטמון תמונות (Image Cache Memory) וצילומי השוואה (Snapshot).

    חשוב
    לזכור כי פעולה זה איננה הפיכה.

    Purge

  • Dependencies ניהול חומרי גלם- במהלך עבודה על פרוייקט אנו מייבאים
    לתוכנה כמות לא מבוטלת של תמונות, קובצי וידאו ושמע. קורה שלא תמיד כולם רלוונטיים ובסופו של דבר אנו לא זקוקים
    להם, אך בפועל הם עדיין קיימים בפרוייקט. בנוסף, יתכן אפילו שבלי לשים לב ייבאנו את אותו חומר גלם פעם נוספת
    מבלי להיות מודעים לכך שהוא כבר קיים בפרוייקט. באופן זה, בפועל אנו עושים שימוש כפול בחומר גלם שלא לצורך,
    עובדה שעשוייה להשפיע על זמן טעינת קובץ הפרוייקט, משך שמירתו ונפח הקובץ ובנוסף על איסוף וארגון חומרי הגלם
    לניודם למחשב אחר.
    בדיוק למטרה זו הומצאו פקודות לניהול חומרי הגלם בפרוייקט הזמינות מתפריט
    File>Dependencies.

    Consolidate All Footage
    – פקודה זו תאתר ותמחק חומרי גלם שמקורם מאותו הקובץ, כלומר ייבוא/שימוש כפול באותו חומר הגלם יבוטל ובפועל
    יישאר רק עותק בודד של חומר הגלם בשימוש.

    Remove Unused Footage תמחק מן הפרוייקט כל חומר גלם שאינו בשימוש, כלומר לא
    מופיע באף קומפוזיציה. עוזר מאוד לנקות את הפרוייקט מחומרי גלם שהכנסנו בטעות, או כאלה שוויתרנו על השימוש
    בהן.

    Reduce Project תמחק מן הפרוייקט כל חומר
    גלם/קומפוזיציה/שכבות סוליד שאינו חלק מן הקומפוזיציה שסומנה בזמן הפעלת הפקודה. פקודה העוזרת לצמצם את נפח
    הפרוייקט למינימום ההכרחי לצורך קומפוזיציה, או קומפוזיציות מסויימות.

    Dependencies

print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    בשנים האחרונות השתלט המימד השלישי על הקולנוע בהדרגה ובשיטתיות, כמין סוג של אופנה טכנולוגית חדשה.הפלישה החלה בסרטי אנימציה ותוכניות ילדים...
    01.07.2013 | כתב: מיכל וינס
  • נכתב ע"י
    חלון הפרוייקט מרכז את כל העבודה באפטר. במאמר הקודם סיפקנו מספר טיפים לייעול ולהאצת העבודה עם חלון זה. במאמר זה...
    16.06.2018 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    שימוש בתאורה באפטר אפקטס הוא דבר שכיח, אך נדיר לדעת את כל סודות התאורה של התוכנה. מאמר זה בא לשפוך...
    16.12.2014 | כתב: לירן טביב

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    16.12.2014 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    16.12.2014 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    16.12.2014 | כתב: לירן טביב
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם