exm menu

 

exm menu

 

מה חדש באינדזיין CC 2018

שירלי אשרת-פסטרנק | 07.11.2017

בניגוד לעדכוני התוכנה האחרונים, שהיו לא יותר מחביבים, הפעם ניכר שב-Adobe הושקעה מחשבה בשיפור חוויית המשתמש ועל הדרך דאגו לנו למבחר ממתקים שווים במיוחד, שאת המובחרים שביניהם נציג במאמר זה. הגירסה החדשה של אינדיזיין מציגה תבניות מושקעות ליצירת מסמכים לדפוס, למובייל ולווב, חידוש משמעותי בסגנון האובייקט, תכונת פיסקה חדשה לה חיכינו זמן רב (המעמעמת את זוהרם של ה-Paragraph Rules) ועוד.

 

שימוש בתבניות עיצוב בחלון מסמך חדש

חלון ׳מסמך חדש׳ עבר עיצוב וסידור מחדש, כשהשוס הגדול הוא היצע של מבחר תבניות עיצוב
מוכנות, מעוצבות ומלאות בכל טוב המוצעות לשימוש חינמי. תבניות אלו אמנם הופיעו כבר בעדכון הקודם, אך לא עבדו בגרסאות
המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA). כעת הן זמינות גם לנו, אך אליה וקוץ בה: התבניות מוצעות בשלב זה בשפות לועזיות
בלבד.
החלון נחלק לשלושה אזורים:
חלקו העליון של החלון (1) מציע חמש קטגוריות: קבצים אחרונים בשימוש
(Recent), ערכות הגדרות (Presets) שנשמרו על ידי המשתמש, קבצים לדפוס (Print), לרשת האינטרנט (Web) ולהתקנים ניידים
(Mobile). בחירה בקטגוריה Print למשל, תציג את הערכות המוכרות למסמכים ריקים בגדלי נייר סטנדרטיים. בחירה בקטגוריה
Web תציג גדלי מסכים ואילו בחירה בקטגוריה Mobile תציג גדלים של מכשירים ניידים, כמו אייפד, קינדל, אייפון 6 ועוד
(ולא, אייפון 8 לא הצליח משום מה להשתחל לרשימה).
בחלקו השמאלי התחתון של החלון (2) מופיעות תבניות העיצוב, בהתאם למדיה
שנבחרה (דפוס, אינטרנט ומובייל). אגף הפרינט כולל מסמכים מעוצבים כמו כרטיסי ביקור, עלונים, חוברות, מגזינים,
תפריטים ועוד. אגף הווב כולל עיצובים למצגות אינטראקטיביות, דוחות שנתיים אינטראקטיביים, תיק עבודות אינטראקטיבי
ועוד ואגף המובייל כולל מגזינים דיגיטליים, ספרים דיגיטליים ועוד.
כל התבניות, אגב, מעוצבות ומועמדות בקפידה, עושות שימוש בפונטים הזמינים ב-Typekit, כוללות
דפי אב, שכבות, סיגנונות מכל הסוגים וכאמור, לא פחות חשוב, הן חינמיות. בחירה באחת מהתבניות תציג בצידו הימני של
החלון הסבר מפורט על תכולתו (5). ניתן לצפות בתצוגה מקדמת של התבנית באמצעות לחיצה על כפתור See Preview ולהוריד
אותה (Download). כל תבנית שהורדה תופיע מעתה ברשימת השמורים (Saved) לשימוש חוזר ובנוסף בספריית Stock Templates
בחלון CC Libraries. המאגר Adobe Stock מציע תבניות רבות נוספות הנגישות (בין השאר) באמצעות שדה החיפוש שבתחתית
החלון (3). רבות מהתבניות המוצעות במאגר זה הן בתשלום ודורשות רכישת מנוי. מנוי למאגר זה ניתן לרכוש מהמשווקים
המורשים בארץ.
חלקו הימני של החלון (4) מציג את נתוני המסמך, המוכרים לנו מגרסאות
קודמות, באופן אלגנטי יותר. ניתן לערוך נתונים אלו וליצור מסמך בכל גודל (במידה ולא עשינו שימוש במסמך שמור, או
בתבנית עיצוב שמורה).

New Document1New Document2

וכך נראית אחת מתבניות העיצוב
״מבפנים״:

New Document3

תכונת עיצוב חדשה לפיסקה

העבודה עם פיסקאות קיבלה שדרוג רציני בדמות תכונה חדשה המאפשרת ליצור קו תוחם לפיסקה בודדת,
או למספר פיסקאות. חלון האפשרויות של התכונה מאפשר גמישות רבה בכל הנוגע לשליטה בקווי הגבול, בעיצובם, ברדיוס ובסוג
פינות הגבול שלהן ועוד. אל הפלא החדש ניתן להגיע במספר דרכים:
▪ באמצעות הקטגוריה Paragraph Border בחלון סגנונות הפיסקה (אל חלון סגנונות הפיסקה ניתן
להגיע באמצעות הפקודה: Window > Styles > Paragraph Styles):

Paragraph Border1

▪ באמצעות בחירת הקטגוריה Border בחלון Paragraph Borders and Shading, אליו מגיעים דרך
התפריט של חלון הפיסקה (Paragraph):
Paragraph Border2Paragraph Border3
▪ האפשרות הקלה והמהירה (ולכן גם החביבה
עלי): בתחתית חלון הפיסקה – באמצעות החזקת מקש Alt ולחיצה על הכפתור הממוקם מימין לפקודה Border:
Paragraph Border4
בחלון האפשרויות
ניתן לתחום את הפיסקה כולה, או לבחור בתחום עליון ו/או תחתון בלבד, או בקו אנכי מימין/משמאל בלבד (1) – כל זאת
באמצעות הזנת ערך בשדות עובי הקו (Stroke). כאשר השרשרת ״נעולה״ כל קווי הגבול יקבלו ערך זהה. כאשר היא ״משוחררת״
ניתן לקבוע ערך שונה בכל צד של מסגרת הגבול. ניתן גם לבחור את סוג הקו (רציף, מקוטע וכד׳), צבעו, צבע המרווחים בקו
מקוטע, צורת קצה הקו ועוד (2). באיזור ״Corner Size and Shape״ (3) ניתן לקבוע את צורת הפינות והרדיוס שלהן. גם פה,
כמובן, עם שחרור נעילת השרשרת ניתן לשלוט בכל פינה לחוד. באיזור Offsets ניתן להרחיק או לקרב את קווי הגבול לפיסקה
(4). מימין לאיזור זה (5) ניתן לקבוע את מיקום קו הגבול ביחס לשורה: עליון (Top Edge) ותחתון (Bottom Edge) ואת רוחב
הגבול: צמוד טור, או צמוד טקסט (6).

Paragraph Border5
* הערה: ניתן
לראות בדוגמא שקווי הגבול משיקים לקווי הטור (מימין ומשמאל), ובכל זאת הטקסט לא נוגע בקווים. את זה ניתן לעשות בעזרת
הזחות הפיסקה
(Right Indent, Left Indent) הישנות והטובות השוכנות במעלה חלון הפיסקה. ועל מנת ״לדחוף״ את
הפיסקה שלפני והפיסקה שאחרי כדי שלא יצמדו לקווי הגבול (העליון והתחתון) ניעזר ב״ריווח לפני״ (Space Before) ובריווח
אחרי (Space After) פיסקה. גם הם מוכרים ושוכנים בחלון הפיסקה.
Paragraph Border6
בתחתית החלון (7)
ניתן לסמן את האפשרות Display Border if Paragraph Splits Across Frames/Columns, האחראית על התנהגות גבול הפיסקה,
כאשר זו מתפצלת לטור הבא, או לתיבת הטקסט הבאה. כאשר תיבת הסימון מסומנת, לכל אחד מחלקי הפיסקה המפוצלת ייקבע גבול
משלו. כאשר תיבת הסימון איננה מסומנת – מסגרת גבול הפיסקה ״תיחתך״ באמצע ותפוצל ל-2.

Paragraph Border7Paragraph Border8
רבות הפעמים בהן אני נשאלת איך יוצרים
באינדיזיין קו אנכי מימין לפיסקה, המתארך או מתקצר אוטומטית בהתאם לשינויים בכמות הטקסט (כחלק מתכונות הפיסקה). או!
אז כעת, כל מה שיש לעשות הוא לשחרר את נעילת השרשרת (1) לקבוע ערך בשדה הימני ולאפס את שאר השדות בקטגוריה Stroke.
כעת ניתן לעצב את הקו (2) ולקבוע את מיקומו ביחס לטקסט (3). בדוגמא שלמטה, הפיסקה מיושרת ימין לשאר הטקסט והקו
״חורג״ ימינה (שדה Right). ניתן, כמובן, גם לעשות את ההיפך. כמו כן ניתן לקבוע את אורך הקו לפי ראות עינינו (שדות
Top, Bottom).
Paragraph Border9
בעזרת התכונה
החדשה ניתן גם לייצר ״בוקסות״ (פיסקאות תחומות בקו/צבע שמטרתן להדגיש מלל מסוים) ו״לידים״ (פיסקא/ות המצוטטות מתוך
הטקסט המשמשות כטיזר לקריאת הכתבה) בגוף הטקסט מבלי שיונחו בתיבה נפרדת, מה שעושה את זה הרבה יותר קל לשליטה ומייתר
את הצורך ב-Text Wrap. למילוי הבוקסה בצבע ניתן להשתמש בתכונה Paragraph Shading.
Paragraph Border10Paragraph Border11
כמובן שאת כל המאפיינים הנ״ל ניתן לאגד יחד
תחת סיגנון פיסקה.
ולמה כל זה מעמעם את זוהרם של ה-Paragraph Rules?
מאחר וכעת ניתן באמצעות ה-Paragraph Border לבצע ביתר קלות את זה:
Paragraph Border12
אז הזוהר מעט
עומעם אבל לא לחלוטין. מפני שב-Paragraph Rules אפשר לשלוט בעיצוב כל קו לחוד. וחוץ מזה, הכיף הגדול יהיה לשלב בין
ה-Paragraph Rules ל-Paragraph Border, מה שיפתח בפנינו אפשרויות עיצוביות גמישות יותר בכל הנוגע לקווים המצורפים
לפיסקאות.

חידושים בחלון סגנון האובייקט

עד כה, אפשרויות הסגנון כללו היבטים שונים של האובייקט, ללא שליטה במימדיו או במיקומו.
מעכשיו (הללויה!) ניתן לשלוט גם במימדיי האובייקט וגם במיקומו על המסמך בגמישות מירבית בעזרת המאפיין החדש: Size and
Position Options שנוסף בחלון סגנונות האובייקט.
הקטגוריה Size מאפשרת, באמצעות התפריט Adjust, לקבוע את התאמת מימדי האובייקט לרוחב בלבד
(Width Only), התאמה לגובהו בלבד (Height Only), או שניהם יחד (Height & Width).
Object Style1
הקטגוריה
Position מאפשרת לקבוע מיקום מדוייק לאובייקט. תפריט Adjust מאפשר לבחור בין מיקום מדוייק על הציר האופקי בלבד (X
Only), על הציר האנכי בלבד (Y Only), או על שניהם יחד (X&Y), מה שבפועל ימקם, מן הסתם, את האובייקט במיקום
מדוייק. כל זאת, בהתאם לנקודת היחוס הרצויה (Reference Point).

Object Style2
בנוסף, ניתן
לבחור אם המרחק הנתון (בציר ה-X ו/או ה-Y) יחושב מקצה הדף (Page Edge), או מקצה השול (Page Margin).

Object Style3

הערות סיום – Endnotes

גירסה CC 2018 מציגה סוף סוף מאפיין שתוכנות עיבוד תמלילים כ-Word הציגו כבר לפני שנים
רבות. אינדיזיין מאפשרת כעת להוסיף הערות סיום הכוללות סימוכין והפניות לפיסקאות במאמר, חוברת, או ספר. ניתן לשלוט
בעיצוב, בעימוד ובמספור של הערות הסיום. המספור כעת מבצע הסתגלות אוטומטית בהתאם לשינויים בטקסט. מעתה ניתן גם לייבא
ביתר קלות טקסט ממסמכי Word הכולל הערות סיום. ניתן לעשות זאת באמצעות סימון האפשרות Endnotes בחלון אפשרויות היבוא.
ההערות יופיעו בתיבת טקסט נפרדת. בנוסף, ניתן להגדיר שההערות יופיעו בסוף כל story, או בסוף המסמך. כל זאת באמצעות
חלון האפשרויות של הערות הסיום, הזמין באמצעות הפקודה Document Endnote Options מתפריט Type.
End Notes

חידושים ושיפורים נוספים

אפשרות דגימה חדשה בכלי הטפטפת בדומה לסגנון
האובייקט, לכלי הטפטפת נוספה אפשרות לדגום את מימדי האובייקט ואת מיקומו על הדף. כברירת מחדל, האפשרות כבויה. על מנת
להפעילה יש לבצע לחיצה כפולה על דמות הכלי ולהפעיל את אחת, או שתי תיבות הסימון בקטגוריה Transform Options.

Transform Options
הוספת
נכסי טקסט לספריות הענן –
האפשרות להעלות תיבות טקסט לספריות הענן ולשתפם עם משתמשים אחרים איננה חדשה
לגמרי. מה שכן חדש הוא שהטקסט שומר, מעתה, על סגנונות התו והפיסקה שלו. כמו כן ניתן להשתמש בנכס זה לא רק במסמכי
אינדיזיין, אלא גם במסמכי אילוסטרייטור(!). במידה והוחלו על הטקסט אפקטים, על מנת לשמרם יש להוסיפם לספריה לחוד
כנכסים גרפיים.
סינון פונטים לפי קריטריונים – חידוש מלהיב למדי אך, נכון להיום
ולצערנו, עובד רק על פונטים לועזיים. הסינון פועל לפי קריטריונים כמו סריפיים, סנסריפיים, כתבי יד, דקורטיביים וכד׳
וניתן להפעילו גם על רשימת הפונטים במחשב וגם על הפונטים מספריית Typekit. כמו כן נוספה האפשרות לאתר פונטים בעלי
נראות דומה לפונט מסויים (Show Similar Fonts) (מסומנת בעיגול אדום בתמונה). מי יתן ויגיע היום בו נוכל לסנן גם
בעברית.

Font Filtering

לסיכום, לאחר המתנה ממושכת ובחלוף שני עדכונים דלים למדי זכינו בגירסה CC 2018 למספר
חידושים מרעננים ולפחות שתי סוכריות מתוקות להן חיכינו זמן רב. וזה רק פתח את התיאבון… להתראות בעדכון (השווה)
הבא.
print

 

באותו נושא

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    27.08.2015 | כתב: ערן בורוכוב
  • נכתב ע"י
    הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    27.08.2015 | כתב: ערן בורוכוב
  • ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    27.08.2015 | כתב: ערן בורוכוב
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם