exm menu

 

exm menu

 

זכות הבחירה

עינת שמשוני | 19.02.2019

חתמתם על חוזה עם לקוח לעיצוב לוגו והתחייבתם להגיש לו שלוש הצעות עיצוב לבחירה. האם גישה נכונה והאם בעצם עלינו לפעול אחרת?

אחת משיטת העבודה הנפוצות בקרב מעצבים, היא שיטת שלושת ההצעות. המעצב עובד על שלוש הצעות עיצוב שונות ומציג אותן ללקוח. הלקוח יכול לבחור אחת מהן שאותה הוא רוצה להמשיך לפתח. אם הוא לא אוהב אף את מהאפשרויות שהוצגו לו, יש לו את האפשרות לשלם עבור הצעה נוספת.

לשיטה זו מספר יתרונות. מצד הלקוח, יש לו אפשרות בחירה, החביבה על כולם, המאפשרת לו לבחון מספר כיוונים שונים. מבחינתכם, אתם יודעים מראש כמה תדרשו לעבוד ומבטיחים שבמידה והעבודה תימשך יותר מהמצופה, תתוגמלו על כך בהתאם.

השיטה הזו כל כך מקובלת ונפוצה שמעצבים רבים בוחרים בה מבלי לבדוק את החלופות. במאמר זה אני מבקשת להציע לכם לפתוח את הראש ולבחון שיטת עבודה אחרת. למה? כי כמו בכל שיטה, גם שיטה זו מחזיקה במספר חסרונות.

 

Three way arrow symbol on a black asphalt road surface

 

 

אפשרות א': עבודה מיותרת

עבדתם על הצעת עיצוב שנראית לכם מעולה ועונה בדיוק על דרישות הלקוח. תחושת הבטן שלכם אומרת שהוא יאהב אותה וייבחר בה, אבל בהתאם להתחייבות שלכם, עליכם להגיש שלוש הצעות. כך קורה שבפועל אתם עובדים על שתיים נוספות למרות שברור לכם שהראשונה הכי מוצלחת. ממש כמו שתחושת הבטן שלכם ניבאה, הלקוח בחר את ההצעה הראשונה. עבדתם לחינם.

 


אפשרות ב': עבודה מבוזבזת

עבדתם על שתי הצעות טובות ועל עוד אחת חלשה יותר. הלקוח בחר בסוף בשלישית, זו שהכי פחות טובה. אלמלא הייתם מראים לו אותה, הוא היה בוחר באחת משתי ההצעות האחרות, אבל עכשיו אתם צריכים לזרוק שני עיצובים טובים לפח ולעבוד עם עיצוב שאתם לא אוהבים.

 

אפשרות ג': סלט
הלקוח אוהב את שלושתן. שלושתן מקסימות ונהדרות בעיניו ועכשיו הוא לא יודע מה לבחור ומשגע אתכם שתנסו לעשות שילוב של כולן יחד. במילים אחרות – במקום למקד אותו, בלבלתם אותו וגרמתם לו להתפזר.

אפשרות ד': לקוח מבואס

הלקוח לא אהב אף אחת מההצעות שהגשתם לו. האפשרויות שעומדות לרשותו הן לשלם תוספות עבור הצעה נוספת ובכך לחרוג מהתקציב שלו לפרוייקט זה, וזאת מבלי לדעת אם תהיה זו ההצעה האחרונה, או לבחור בהצעה שהוא לא לגמרי שלם איתה רק כדי לא לשלם יותר. כך או כך, יצא לנו מהסטודיו לקוח עם תחושה חמוצה.

 

Stressed woman sitting with hands on forehead in office


  

 

אז איך אפשר לעבוד אחרת?


אני מציעה לכם למקד את האנרגיה שלכם בעיצוב אחד. אתם יכולים לבחון ולבדוק עשרים כיוונים, אבל בסופו של דבר לבחור את זה שהכי נכון וטוב לדעתכם ואותו בלבד לשלוח ללקוח.
אהב? מצוין. סיימתם את העבודה מהר משחשבתם ולא בזבזתם זמן על סקיצות מיותרות.לא אהב בכלל? אין בעיה. שימו את העיצוב בצד והתחילו מחדש (כמובן, רק אחרי שביררתם עם הלקוח מה הוא לא אהב בהצעה שלכם).לא ממש סגור על זה? אחלה. זה הזמן לקבל ממנו משוב ולדייק את העבודה. אולי לשנות פונט, אולי צבעוניות אחרת. תמשיכו לפתח את ההצעה עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.יתרונות שיטה זו די ברורים. אתם עובדים לפי דרישה ושומרים על מיקוד יותר ברור בלי לבלבל את הלקוח. הלקוח, מצידו, יודע שהוא יקבל כמה סקיצות שיידרשו ולא יעמוד במצב שהוא צריך פתאום לשלם יותר ממה שתכנן.

 

Red dart target arrow hitting on bullseye, Metaphor to target marketing and business success concept

 

כמובן שגם לשיטה זו מספר חסרונות. ברגע שאנחנו נותנים ללקוח חשבון פתוח ולא מגבילים מראש את מספר הסקיצות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עובדים הרבה יותר ממה שתכננו מראש מבלי לקבל על מאמצינו תוספת תשלום.

למרות זאת, אני טוענת שהיתרונות גוברים על החסרונות. כאשר עובדים נכון ומתשאלים את הלקוח ביסודיות לפני תחילת העבודה, הסיכוי לסיים אותה בהצעה הראשונה, או השנייה, גדול בהרבה מהסיכוי להגיע להצעה חמישית ושישית. גם אם תמצאו את עצמכם עובדים על עוד ועוד סקיצות שלא תמחרתם, זה יתקזז עם הפעמים בהן סגרתם עסקה אחרי הצעה אחת.

 

print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    קיצורי מקלדת פוטושופ
    מקצוענים עושים הכל כדי להאיץ את קצב ביצוע העבודות, החל ברכישת מחשב חזק ולוח גראפי וכלה בשיפור המיומנויות שלהם. אך...
    30.06.2020 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    לפני כשנתיים הזדמן לי לשהות במחיצתו של טווס במשך כמעט שעתיים. זו לא היתה הכוונה מלחתחילה, למעשה הייתי בדרך לטיול,...
    16.01.2019 | כתב: סיגלית אריאלי
  • נכתב ע"י
    כשהגירסה הרשמית של פוטושופ הוצגה לראשונה בפברואר 1990 היא היממה את קהילת המעצבים והצלמים. לראשונה ניתן היה לבצע משימות מורכבות...
    22.11.2017 | כתב: יגאל לוי
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם