מה חדש באנימייט CC 2018

מיכל וינס |
30.10.2017

הגירסה החדשה של Animate CC מציגה חידושים ותוספות שוות למעצבי משחקים, אנימטורים ומעצבי לומדות. בין השאר ניתן כעת לשלוט ב״עומק״ בין שכבות, נוספו שיפורים לכלי המצלמה, שופרה זרימת העבודה בחלון התזמון (Timeline), נוסף ״עוזר חכם״ ליצירת קוד אינטראקטיבי והתוכנה הועשרה בתבניות האצה/האטה לאנימציה. בנוסף, ניתן כעת להתקין תוסף תמיכה ב-Unity במנועי בניית משחקים אחרים המאפשר שמירת אטלס טקסטורות, נוספו אפשרויות המרת קובצי Animate לפורמטים נוספים, נוסף חלון מאפייני קומפוננטות ועוד.
עומק שכבות וכלי המצלמה
מזה זמן רב משמש כלי המצלמה כתוספת מועילה ליצירת אנימציה. בגירסה זו הורחבו יכולותיו
ונוספה לו האפשרות ליצור אשליית עומק באנימציות על ידי מיקום נכסים במישורים שונים בחלון התזמון.
ונוספה לו האפשרות ליצור אשליית עומק באנימציות על ידי מיקום נכסים במישורים שונים בחלון התזמון.
לאחר יצירת שכבת מצלמה, מופיע בחלון התזמון כפתור חדש הממוקם מעל השכבות ומאפשר יצירת שכבות
מתקדמות בעלות מימד ״עומק״.
מתקדמות בעלות מימד ״עומק״.

לחיצה על כפתור זה פותחת את האפשרות להפוך את כלל השכבות לשכבות מתקדמות.

בכדי להפעיל תכונה חדשה זו, יש לבחור באפשרות Use Advanced Layers.
כעת מופיע כפתור נוסף מעל השכבות בחלון התזמון המאפשר לפתוח חלון שליטה על מימד ה״עומק״ בין
השכבות השונות ביחס למצלמה.
השכבות השונות ביחס למצלמה.

את ה״עומק״ ניתן להנפיש בסוגי המעברים המוכרים Motion tween, או
Classic tween, ולשנות אותם בהתאם לתנועת המצלמה. כך מתקבלת אשליה עשירה יותר של חלל
ופרספקטיבה, תוך כדי תנועת המצלמה.
Classic tween, ולשנות אותם בהתאם לתנועת המצלמה. כך מתקבלת אשליה עשירה יותר של חלל
ופרספקטיבה, תוך כדי תנועת המצלמה.
בנוסף, ניתן לנעול שכבות מתקדמות למצלמה כך שינועו איתה. כמו כן, ניתן לפנות לשכבות
מתקדמות בעזרת אקשן סקריפט – בדומה לפניה לסימבולים.
מתקדמות בעזרת אקשן סקריפט – בדומה לפניה לסימבולים.
במידת הצורך, ניתן לכבות את כפתור השכבות המתקדמות וכתוצאה מכך יחזרו השכבות לתפקד כשכבות
רגילות.
רגילות.
תוספות לחלון התזמון
מלבד התוספות שהוזכרו לעיל, לחלון התזמון נוספו המאפיינים הבאים:
• כפתורי ניווט בין Keyframes
• שליטה בשקיפות לשכבה
• עריכת מספר שכבות בו זמנית
• תצוגת זמן במקביל לתצוגת מספר פריימים
• שליטה נוחה יותר בעריכת קבוצות פריימים
בחלון התזמון
בחלון התזמון

התוספות הללו הופכות את יצירת האנימציה לידידותית ונוחה יותר בכל שלב של העבודה.
בנוסף, ניתן לערוך שינויי קצב כמו האצה/האטה בקלות רבה יותר ותוך שימוש בתבניות מוכנות
מראש. האפשרויות השונות מופיעות בפאנל המאפיינים בבחירת חלק ממעבר צורה, או ממעבר קלאסי בחלון התזמון.
מראש. האפשרויות השונות מופיעות בפאנל המאפיינים בבחירת חלק ממעבר צורה, או ממעבר קלאסי בחלון התזמון.

יצירת אינטראקציה
בחלון הוספת הקוד ניתן להיעזר בכפתור ה״עוזר החכם״ המאפשר הכנסת קוד תיכנות בסיסי בלחיצה על
כפתורים לפי הנחיות ברורות.
כפתורים לפי הנחיות ברורות.
בדרך זו, גם ללא ידע מוקדם בתיכנות, ניתן ליצור אינטראקציות פשוטות ויעילות.

תמיכה במנועי משחקים
למפתחי משחקים נוספו כעת אפשרויות המקלות על העברת תכנים למנוע המשחק, למשל לתוך Unity. כעת ניתן בתהליך פשוט להתקין תוסף (Plug-in) המאפשר לייצא אנימציות
מ-Animate ל- (Unity) או למנוע משחקים אחר כ״אטלס
טקסטורות״.
מ-Animate ל- (Unity) או למנוע משחקים אחר כ״אטלס
טקסטורות״.
כך יכול מפתח המשחק לשמר את הצבעים, האנימציה, השכבות והמסיכות המקוריות במנוע (Unity) או מנועים אחרים.
תוספות יצוא והמרה
גירסה זו מרחיבה את אפשרויות הייצוא וההמרה, בכדי שניתן יהיה ליצור אנימציה ואינטראקציה
ב-Animate ולתרגם אותה בקלות לפורמטים נתמכים במספר סביבות עבודה (למשל אנדרואיד ו-iOS(
ב-Animate ולתרגם אותה בקלות לפורמטים נתמכים במספר סביבות עבודה (למשל אנדרואיד ו-iOS(

שינויים נוספים
מעצבים יכולים מגירסה זו לייבא לתוכנה קומפוננטות ולהשתמש בהם בבניית האנימציה. על מנת להקל
על תזרים העבודה לגירסה זו נוסף חלון מאפייני קומפוננטות המיועד לתכנים מיובאים מחוץ לתוכנה ומאפשר עריכה של
מאפיינים מסויימים בקלות ובנוחות. ניתן להציג חלון זה באמצעות הפקודה Component Parameters
מתפריט Window, או בעזרת לחיצה על כפתור Show Parameters בחלון Properties, כאשר קומפוננטה מסויימת מסומנת על הבמה.
על תזרים העבודה לגירסה זו נוסף חלון מאפייני קומפוננטות המיועד לתכנים מיובאים מחוץ לתוכנה ומאפשר עריכה של
מאפיינים מסויימים בקלות ובנוחות. ניתן להציג חלון זה באמצעות הפקודה Component Parameters
מתפריט Window, או בעזרת לחיצה על כפתור Show Parameters בחלון Properties, כאשר קומפוננטה מסויימת מסומנת על הבמה.

לסיכום, הגרסה הנוכחית של Animate CC מכילה תוספות נפלאות עבור
אנימטורים, אנשי קריאייטיב ומפתחי משחקים ומדובר בשדרוג מומלץ ביותר.
אנימטורים, אנשי קריאייטיב ומפתחי משחקים ומדובר בשדרוג מומלץ ביותר.