אפטר אפקטס – פתיחה/הנפשת קווים באפטר אפקטס
לירן טביב |
02.02.2016
כמעט בכל פרוייקט גרפי נמצא את עצמנו פותחים וסוגרים קווים, לפעמים מעט, לפעמים הרבה. אבל תמיד תהיה הדילמה באיזה שיטה כדאי להשתמש (כן, יש יותר משיטה אחת).
כדי לסיים את הדילמה אחת ולתמיד, כדאי שנבין מה היתרונות של כל שיטה:
אפקט Stroke – אפקט זה מצייר קווים על בסיס מסלולים (מסיכות) שקיימים על השכבה, וזאת
באמצעות שני הערכים Startt ו-Endd שקובעים את כיוון הפתיחה של המסלול. יתרונותיו הבולטים של האפקט הם פשטות
ההפעלה והיכולת להנפיש מספר מסלולים במקביל באמצעות סימון האפשרות All Masks. חסרונו הגדול הוא שהאפקט מבוסס פיקסלים
ולכן תמיד יתפקסל כאשר הוא גדול מדי.
באמצעות שני הערכים Startt ו-Endd שקובעים את כיוון הפתיחה של המסלול. יתרונותיו הבולטים של האפקט הם פשטות
ההפעלה והיכולת להנפיש מספר מסלולים במקביל באמצעות סימון האפשרות All Masks. חסרונו הגדול הוא שהאפקט מבוסס פיקסלים
ולכן תמיד יתפקסל כאשר הוא גדול מדי.
אפקט Write-on – אפקט זה מצייר קו על בסיס מסלול התנועה הנוצר בהנפשת ערך Brush
Position של האפקט. יתרונו של האפקט הוא היכולת לשנות את עובי הקו לאורך משיחת הקו ע”י הנפשת ערך Brush Size של
האפקט. חסרונו של האפקט הוא היכולת לייצר רק קו אחד בכל פעם.
Position של האפקט. יתרונו של האפקט הוא היכולת לשנות את עובי הקו לאורך משיחת הקו ע”י הנפשת ערך Brush Size של
האפקט. חסרונו של האפקט הוא היכולת לייצר רק קו אחד בכל פעם.
אפקט Trim Paths- אפקט ווקטורי זה (אשר מופיע בתפריט Add של שכבות הצורה הוקטוריות
בתוכנה), עובד באופן כמעט זהה לאפקט Stroke. באמצעות Start ו-End ניתן לקבוע את כיוון האנימציה. היתרון הגדול שלו
הוא היותו אפקט על שכבה וקטורית, כך שהתוצאה לעולם לא תתפקסל- מה שהופך אותו לאידיאלי בהנפשת קווים במרחב תלת מימדי.
מעבר לכך, אפשרות Offset הקסומה המסייעת להזיז את המקטע על המסלול. חסרונות?… אני עדיין חושב על זה…
בתוכנה), עובד באופן כמעט זהה לאפקט Stroke. באמצעות Start ו-End ניתן לקבוע את כיוון האנימציה. היתרון הגדול שלו
הוא היותו אפקט על שכבה וקטורית, כך שהתוצאה לעולם לא תתפקסל- מה שהופך אותו לאידיאלי בהנפשת קווים במרחב תלת מימדי.
מעבר לכך, אפשרות Offset הקסומה המסייעת להזיז את המקטע על המסלול. חסרונות?… אני עדיין חושב על זה…
טיפ: ניתן לקבוע את הנקודה ממנה תתחיל האנימציה (באפקטים מבוססי מסלול) ע”י בחירת
הנקודה והפעלת הפקודה Layer->Mask and Shape Path->Set First Vertex.
הנקודה והפעלת הפקודה Layer->Mask and Shape Path->Set First Vertex.
טיפ 2: במידה ומנפישים מספר מסלולים במקביל באמצעות Trim Pathss, ניתן לקבוע את כיוון
הפתיחה של המסלול בלחיצה על כפתור הכיוון שמופיע לצד אפשרות Pathh .
הפתיחה של המסלול בלחיצה על כפתור הכיוון שמופיע לצד אפשרות Pathh .